ლექტორის შესახებ:

თამარ მუმლაძე
განათლება: კომპიუტერული მეცნიერებები
არაფორმალური განათლება:
Frontend Development – BTU;
Manual Testing – TBC Academy;
Scratch -ვიზუალური პროგრამირება – Oxford University
სამუშაო გამოცდილება:
ტესტირების ავტომატიზაციის ჩაფთერლიდი – თიბისი ბანკი ლექტორი, მენტორი – თიბისი და ედუტექ აკადემია
მოკლე აღწერა:
| შეხვედრების რაოდენობა | 26 შეხვედრა ლექცია 24 (2.5 სთ) საკონსულტაციო შეხვედრა 2 (2 საათი) ფინალური პროექტის პრეზენტაცია |
| სასწავლო კურსის მიზანი | ეს კურსი არის ადამიანებისთვის, რომელთაც სურთ რომ იყვნენ ახალის შექმნის მომსწრეები, ჩართულები ამ პროცესში და პასუხისმგებლები ხარისხზე. კურსის მიზანია, მონაწილეებმა შეძლონ აიღონ პროდუქტის ხარისხზე პასუხისმგებლობა, იცოდნენ ტექნოლოგიურ გუნდთან მუშაობის პროცესები და შეეძლოთ სცენარების ავტომატურად და ხელით ტესტირება. |
| სწავლის შედეგი | კურსის გავლის შემდეგ მსმენელებს ეცოდინებათ: -ბიზნეს ლოგიკისთვის სცენარების/ქეისების შედგენა -ქეისების ავტომატიზაცია front / back სისტემებისთვის -პროდუქტის წარმადობის შემოწმება -პროდუქტის სასიცოცხლო ციკლთან მუშაობა -ტექნოლოგიურ გუნდთან მუშაობის პროცესული აღქმა -საბოლოოდ ექნებათ ერთი ქეისი, დოკუმენტაციით პლიუს ავტომატური ქეისებით |
სილაბუსი:
| # | კურსის შინაარსი | ძირითადი მიგნებები |
| 1 . | ტესტირების მიზანი და ტიპები -ტესტირების მიზანი -STLC -ტესტირების სასიცოცხლო ციკლი -ტესტირების ტიპები, გეგმა, გაშვება, დიზაინი, ბაგის რეპორტი -ტესტირების პირამიდა -ტესტ ქეისი , ტესტ სცენარი -ავტომატური და მანუალური ტესტირება, მიზანი -დადებითი და უარყოფითი მხარეები დავალება: გვაქვს დავალება რომ გავტესტოთ პროექტი 0-დან, რომელი ტესტირების ტიპებს შევადგენდით, როგორი სტრატეგიით და რატომ? შედეგების გაზიარება – დისკუსია | ავტომატიზაცია ტესტირების პირამიდა ტესტ ქეისი |
| 2. | ეჯაილში მუშაობა და ტესტერი როგორც გუნდის ნაწილი -ეჯაილი -სქრამი -კანბანი -SDLC (პროდუქტის სასიცოცხლო ციკლი) -გუნდის მუშაობის პროცესი -დადებითი და უარყოფითი მხარეები დავალება: იქნება თამაში, სადაც როლები იქნება განაწილებული და პროდუქტის რაიმე, კონკრეტული თვისება დაინერგება | სქრამი ტესტერის როლი |
| 3. | Version Control Systems -რა არის version control systems -ტიპები -გიტი -გიტის საფუძვლები -Branching strategies -მოწინავე ტექნიკები დავალება: გააკეთონ დამოუკიდებლად 1 რეპოზიტორია, შექმნან ბრენჩები და ემუშაონ ერთმანეთს | რეპოზიტორი კომიტი ბრენჩი |
| 4. | ინტელიჯ აიდეა და ჯავას საფუძვლები -ინტელიჯ აიდეა როგორც თული -კონფიგურაციები -ჯავას მუშაობის მექანიზმი (JDK,JRE) -კომპილაცია და რანინგი -მონაცემთა ტიპები -ოპერატორები -კოლექციები დავალება: დავალებაში იქნება ცვლადების ერთმანეთთან ინტერაქტივის გარჩევა, კოლექციების არსებითი განსხვავებების პრაქტიკაში გადმოტანა | ცვლადი კოლექცია |
| 5. | ჯავას საფუძვლები -კლასები -აბსტრაქტული კლასი ვს ინტერფეისი -ველები -მეთოდები -ფექიჯები და იმპორტები -maven დავალება: დავალებაში იქნება ლოგიკური აზროვნების გამოყენება, მათემატიკური ამოცანების ამოხსნა კლასების და მეთოდების საშუალებით | კლასი მეთოდი |
| 6. | ობიექტზე ორიენტირებული -ობიექტზე ორიენტირებული პროგრამირება – პრინციპები -Solid – პრინციპები დავალება: დამოუკიდებლად შევქმნათ ყველა პრინციპის მაგალითი და მოვიფიქროთ ,რაიმე პროდუქტზე რა ფუქნციონალში იქნებოდა გამოყენება | ინკაფსულაცია მემკვიდრეობითობა პოლიმორფიზმი |
| 7. | ჯავას მოწინავე ტექნიკები -Exception handling -ჯენერიკები -ლამბდა -Debugging -Googling დავალება: შეიჯბრება, იქნება ამოცანები და გუგლის დახმარებით უნდა გადაჭრან და იპოვონ გადაწყვეტები | ანიმაცია Hover უკანა ფონი background |
| 8. | Data driven testing -მონაცემებზე დამოკიდებული ტესტირება -მონაცემებზე დამოკიდებული ტესტირება -მიზანი -ბაზების განსაზღვრება -Mysql-ის გამართვა -SQL-ის სინტაქსი დავალება: სქლზე ქუერების შექმნა განსხვავებული ამოცანებით, შედეგების ერთმანეთში გაცვლა და გარჩევა | CRUD ბაზა სერვერი ცხრილი DDT |
| 9. | Data driven testing -მონაცემებზე დამოკიდებული ტესტირება -ბაზების მონაცემების მანიპულაცია intelij-დან -ConnectionString – Statement types -ექსელთან მუშაობა დავალება: ექსელის ფაილიდან წამოღებული ინფორმაციის ჩაწერა ბაზაში, გაფილტვრა , გამოყოფა და გამოყენება | Statement მაკავშირებელი სტრინგი |
| 10. | სელენიუმის საფუძვლები -Dev tools -ის გამოყენება -სელენიუმის საფუძვლები -Web driver -Web Elements locators and basic functions დავალება: ბაზის მონაცემებით საიტზე რეგისტრაცია | ვებ დრაივერი ლოკატორები |
| 11. | დიზაინ პატერნები -რა არის დიზაინ პატერნი, რა საჭიროა? -POM -Page Factory -Singleton -Fluent pattern დავალება: მოვიძიოთ დარჩენილი დიზაინის ტიპები, შევადაროთ გავლილს, შევქმნათ ავტომატური ტესტები pom- ის მიხედვით | POM Design pattern Fluent |
| 12. | სელენიუმის საფუძვლები -Waits -Browser Advanced Functions -baseTest -Css/xpath selectors დავალება: ახალი ტექნიკებით მუშაობა პროდუქტზე | ლოდინის ეფექტურობა |
| 13. | სელენიუმის მოწინავე ტექნიკები -Js Executor -Cookies -Web tables and form elements დავალება: ცხრილებთან მუშაობა, მონაცემების წამოღება და ბაზაში ჩაწერა | Javascript executor |
| 14. | სელენაიდი -საფუძვლები -დადებითი და უარყოფითი მხარეები -ელემენტები -Fluent Api -ასერტები -waits დავალება: საიტის გატესტვა სელენაიდის გამოყენებით | |
| 15. | TestNG – როგორც ფრეიმვორკი -რა არის ტესტნგ? -ანოტაციები -პრიორიტეტიზაცია -დამოკიდებულებები -ჯგუფები, სუითები, ლისენერები -Data providers, factory and etc. დავალება: დაიყოფიან ჯგუფებად, აიღებენ თემებს, ჩამოიწერება ქეისები და ეცდებიან შეუსაბამონ მეთოდებს, მოიგონონ ალტერნატიული შესაძლებლობები, საბოლოო შედეგზე გაარჩიონ ერთად | Testng |
| 16. | TestNG -პარამეტრიზაცია -პარალელური გაშვება -რეპორტები -დატა დრივენ ტესტინგის ანოტაციები პროექტი: გავლილი მასალით შექმნიან სცენარებს, ქეისებს და დოკუმენტაციას , არსებული მონაცემებით დაწერენ საჭირო ავტომატურ ტესტებს და დაყოფენ ტესტირების ტიპებად | პარალელიზაცია |
| 17. | ვებ სერვისები -ვებ სერვისები -თულები – Swagger, postman -Dev tools ის გამოყენება (სტატუს კოდი, მეთოდის ტიპი ) -რექვესთების გაშვება დავალება: ავაწყოთ მანუალური ტესტები მეთოდებისთვის | ვებ სერვისი მუშაობის მექანიზმი |
| 18. | Rest Assured -საფუძვლები -Given, when , then -პარამეტრის ტიპები -პასუხის დამუშავება -ლოგირება დავალება: გავუშვათ ავტომატური ტესტები რესტ აშურდის გამოყენებით | Functions |
| 19. | Rest Assured – მოწინავე ტექნიკები -სერიალიზაცია , დესერიალიზაცია -მოდელ კლასები -ლომბოკი -ასერტების ბიბლიოთეკები დავალება: გამოვიყენოთ მოწინავე ტექნიკები, ტესტქეისების სტრუქტურა დავხვეწოთ დავალება 2: ვიპოვოთ დაშვებული შეცდომები პროექტში და ვეცადოთ გასწორებას | დესერიალიზაცია სერიალიზაცია ვალიდაცია |
| 20. | Rest Assured – მოწინავე ტექნიკები -სპეციფიკაცები -რექვესთ მშენებლები დავალება: გამოვიყენოთ ოოპის სტრატეგიები, სპეციფიკაციების დახმარებით ავაწყოთ შესაფერისი კოდი | |
| 21. | Jmeter -საფუძვლები -Jmeter როგორც ხელსაწყო -დაყენება -რა არის პერფომანს ტესტირება და ტიპები -მცირე რექვესთის შექმნა დავალება: შევქმნათ დატვირთვა რომელიმე სერვისზე და შევამოწმოთ წარმადობა | წარმადობა პერფომანს ტესტირება |
| 22. | Jmeter – მოწინავე ტექნიკები -რეკორდერი -ყველა ელემენტის გავლა (threads, samples, listeners and etc) -მოწინავე ტექნიკები (ჰტმლ რეპორტის დაგენერირება და ა.შ) დავალება: ავაწყოთ ui-ის პერფომანს ტესტირება და გამოვიყენოთ სხვადასხვა ტიპის წარმადობის შემოქმება | სრედები |
| 23. | თავისუფალი თემა -Desktop Automation -Playwright -Cucumber and etc | |
| 24. | თავისუფალი თემა -Appium -Espresso -Cypress and etc | |
| ფინალური პროექტი არსებულ პროექტს დაემატება ბექის და პერფომანსის ტესტირება, და სისრულეში მოვა საერთო პროდუქტის ხარისხის უზრუნველყოფა |