ლექტორის შესახებ:

თეა მეფარიშვილი
განათლება: ქ.თბილისის ივ. ჯავახიშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტი – ქართული ფილოლოგიის მაგისტრი
არაფორმალური განათლება:
European Schoolnet Academy – Blockchain system in public schools
Cisco Networking Academy – IT Essentiais; AI Training of trainers
Magic School – Biometric applications
სამუშაო გამოცდილება:
საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის აგრარული პროფესიული კოლეჯი – ხარისხის სამსახურის ხელმძღვანელი, კომპიუტერული ტექნოლოგიების ოთხი მოდულის ლექტორი
საჯარო და კერძო სკოლები – კომპიუტერული ტექნოლოგიების მასწავლებელი
Cisco Networking Academy – კომპიუტერული ტექნოლოგიების ორი მოდულის ინსტრუქტორი
მოკლე აღწერა:
| შეხვედრების რაოდენობა | ლექცია 9 (2 საათი) საკონსულტაციო შეხვედრა 2 (2 საათი) ფინალური პროექტის პრეზეტაცია 1 (2 საათი) |
| სასწავლო კურსის მიზანი | დრონების მზარდი გამოყენების გამო სხვადასხვა ინდუსტრიაში, იზრდება მოთხოვნა კვალიფიციურ და მცოდნე დრონების პილოტებზე, რომლებსაც შეუძლიათ დრონების უსაფრთხოდ და ეფექტურად მართვა. სასწავლო კურსის მიზანია, მსმენელს განუვითაროს ამ მოთხოვნილების დასაკმაყოფილებლად საჭირო ცოდნა და უნარები. კურსი პრაქტიკული ხასიათის არის და კურსის ბოლოს მსმენელები ფინალურ პროექტზე იმუშავებენ. მსმენელებს შეეძლებათ შექმნან დრონზე დაფუძნებული სასოფლო-სამეურნეო მონიტორინგის სისტემა, რომელიც იყენებს სხვადასხვა სენსორებს და ხელოვნური ინტელექტის ალგორითმებს მოსავლის ჯანმრთელობის მონიტორინგისთვის, მავნებლებისა და დაავადებების აღმოსაჩენად და მორწყვისა და განაყოფიერების ოპტიმიზაციისთვის. სტუდენტები შეიმუშავებენ მომხმარებლის ინტერფეისს, რომელიც ფერმერებს საშუალებას აძლევს მიიღონ რეალურ დროში მონაცემები და ოპტიმალური გადაწყვეტილებები. კურსის მიზანია მსმენელებს მიაწოდოს საჭირო ცოდნა და უნარები, რათა დაგეგმონ/გააგრძელონ კარიერა დრონებთან დაკავშირებულ სფეროებში, როგორიცაა საჰაერო კინემატოგრაფია, გეოდეზირება, რუქების შედგენა, ინსპექტირება და სამძებრო-სამაშველო ოპერაციები. სასწავლო პროცესის მსვლელობისას მსმენელები აღჭურვილი იქნება ყველა საჭირო რესურსით, როგორიც არის დრონის ტექნიკური აღჭურვილობა (დეტალები), ასევე პროგრამული უზრუნველყოფა. კურსის დამამთავრებელი ლექციები დაეთმობა სტუდენტების მიერ დრონების ტესტირებას უსაფრთხო გარემოში, სირთულეებისა და დაშვებული ხარვეზების აღმოფხვრას, მათ მართვას ფრენის რეჟიმების გამოყენებით. |
| სწავლის შედეგი | კურსის ბოლოს სტუდენტებს ეცოდინებათ: -დრონით ფრენისა და აეროდინამიკის ფუნდამენტური პრინციპები. დრონების პასუხისმგებლობით და კანონიერი გამოყენება; -ფრენის რეჟიმები და კონტროლის სისტემები; -დრონებისთვის ხელმისაწვდომი სენსორების და ტვირთამწეობის ტიპები და როგორ მუშაობენ ისინი ერთად მონაცემების შესაგროვებლად ან კონკრეტული ამოცანების შესასრულებლად; -დრონით ნავიგაცია, ფოტო და ვიდეო გადაღების ტექნიკა, საჰაერო კინემატოგრაფია და განათება; -დრონის შემოწმება და მოვლა, დრონის აპლიკაციები ინდუსტრიებში; -კურსის განმავლობაში შეძენილი ცოდნისა და უნარების გამოყენება საბოლოო პროექტის შესამუშავებლად, დრონის ტექნოლოგიის პრაქტიკული გამოყენება; |
სილაბუსი:
| # | კურსის შინაარსი | ძირითადი მიგნებები |
| 1 . | შესავალი დრონის ტექნოლოგიისა და ინდუსტრიის მიმოხილვა -დრონის ისტორიისა და ევოლუციის მიმოხილვა; -დრონების ტიპები და მათი კომპონენტები; -დრონით ფრენისა და აეროდინამიკის ძირითადი პრინციპები; -უსაფრთხოების მითითებები და რეგულაციები დრონების ექსპლუატაციისთვის. დავალება: მოამზადეთ პრეზენტაცია, დრონის ტექნოლოგიის ევოლუციის, მისი ისტორიულ მნიშვნელობის და მიმდინარე მარეგულირებელი გარემოებების შესახებ. განიხილეთ ინდუსტრიების მაგალითები, სადაც დრონებს გამოიყენებენ; | საფრენი აპარატის ტიპები ისტორიული განვითარება და ფართო აპლიკაციები |
| 2. | დრონის ფრენის რეჟიმები და მართვის სისტემები -ფრენის სხვადასხვა რეჟიმის გაგება (მაგ. ხელით, ავტონომიური, ნახევრად ავტონომიური); -მართვის სისტემების ახსნა (მაგ. ჯოისტიკები, სენსორული ეკრანები, ხმოვანი ბრძანებები); -პრაქტიკაში ივარჯიშეთ დრონის ფრენაზე ფრენის სხვადასხვა რეჟიმში. დავალება: ჩაატარეთ დრონის მართვის სხვადასხვა სისტემებისა და ფრენის რეჟიმის შედარებითი ანალიზი პრაქტიკული აპლიკაციების მეშვეობით. შექმენით პრეზენტაცია, რომელიც ხაზს უსვამს თითოეულის უპირატესობებსა და ნაკლოვანებებს; | ჩარჩო ძრავები პროპელერები ფრენის კონტროლერები სენსორები |
| 3. | სენსორები და დატვირთვები -დრონის ხელმისაწვდომი სხვადასხვა ტიპის სენსორებისა და ტვირთის მიმოხილვა; -როგორ მუშაობენ სენსორები და დატვირთვები ერთად მონაცემების შესაგროვებლად ან დავალებების შესასრულებლად. დავალება: სამშენებლო კომპანიას სურს გამოიყენოს დრონები სამშენებლო უბნების შესამოწმებლად. განსაზღვრეთ შესაბამისი სენსორები და დატვირთვები ამ ამოცანისთვის და აღწერეთ მათი დრონის სისტემაში ინტეგრაციის მეთოდი. განიხილეთ პოტენციური გამოწვევები და გადაწყვეტილებები მონაცემთა შეგროვებისა და ანალიზისთვის. | მონაცემთა შეგროვება სინერგია |
| 4. | დავალების წარდგენა | |
| 5. | პრაქტიკული დავალება ივარჯიშეთ სენსორებისა და ტვირთამწეობის გამოყენებით მონაცემების გადასაღებად და მისიების შესასრულებლად; პრაქტიკული პილოტირების ვარჯიშები სიმულატორების გამოყენებით. | |
| 6. | დრონით ნავიგაცია და რუკების შექმნა -გაცნობა GPS და სხვა სანავიგაციო სისტემების, რომლებიც გამოიყენება დრონებში; -რუქების და რუკაზე დაფუძნებული პროგრამული უზრუნველყოფის გააზრება დრონით ნავიგაციისთვის; -გზის წერტილებისა და მარშრუტების შექმნა და მიდევნება. დავალება: თქვენს გუნდს ევალება შექმნას დრონებზე დაფუძნებული რუკების სისტემა კატასტროფებზე რეაგირების სცენარისთვის. აღწერეთ, როგორ დანერგავთ GPS და სხვა სანავიგაციო სისტემებს, ისევე როგორც რუკაზე დაფუძნებულ პროგრამულ უზრუნველყოფას, რათა ხელი შეუწყოს ეფექტური და ზუსტი რუკების შედგენას. | კონფიგურაცია კალიბრაცია |
| 7. | დრონით ფოტოგრაფია და ვიდეოგრაფია -მაღალი ხარისხის ფოტოების და ვიდეოების გადაღების ტექნიკა დრონით; -კამერის პარამეტრების და კუთხეების გაგება სხვადასხვა კადრებისთვის; -დრონის კადრების მონტაჟი და შემდგომი დამუშავების ტექნიკა. დავალება: თქვენ დაქირავებული ხართ უძრავი ქონების ჩამონათვალისთვის საჰაერო კადრების გადასაღებად. განიხილეთ მაღალი ხარისხის ფოტოებისა და ვიდეოების გადაღების ტექნიკა დრონის გამოყენებით, მათ შორის კამერის პარამეტრები, კუთხეები და განათება. შეიმუშავეთ რედაქტირების და შემდგომი დამუშავების გეგმა საბოლოო პროდუქტის გასაუმჯობესებლად; | ვიზუალური კომუნიკაცია აეროფოტოგრაფია |
| 8. | დავალების წარდგენა | |
| 9. | გარემოსდაცვითი მონიტორინგი -დრონით ფრენების დაგეგმვა და განხორციელება გარემოსდაცვითი მონაცემების შეგროვებისთვის; -დრონების დისტანციური ზონდირებისა და მონაცემთა გადაცემის შესაძლებლობები გამოწვევები და მოსაზრებები გარემოსდაცვითი მონაცემების შეგროვებაში მონაცემთა ანალიზი და ინტერპრეტაცია; -დრონების მიერ აღებული გარემოსდაცვითი მონაცემების დამუშავება და ანალიზი საჰაერო გამოსახულების ინტერპრეტაცია; დავალება: შექმენით ჰიპოთეტური გარემოსდაცვითი მონიტორინგის პროექტი დრონის ტექნოლოგიის გამოყენებით. თქვენი პროექტი უნდა ეხებოდეს კონკრეტულ გარემოსდაცვით საკითხს, გამოიყენოს დრონები და სენსორები, რათა შეაგროვოს მონაცემები ანალიზისა და ინტერპრეტაციისთვის. | სენსორის ტექნოლოგია სივრცითი და დროითი რეზოლუცია დისტანციური ზონდირება |
| 10. | ფინალურ პროექტზე მუშაობა, ჯგუფური კონსულტაციები | |
| 11. | ფინალურ პროექტზე მუშაობა, ჯგუფური კონსულტაციები | |
| 12. | ფინალური პროექტის წარდგენა |