ლექტორის შესახებ:

ქეთევან კიკნაძე
განათლება: საერთაშორისო ურთიერთობების ბაკალავრი, კავკასიის სახელმწიფო მართვის სკოლა (CSG-Caucasus School of Governance), კავკასიის უნივერსიტეტი
არაფორმალური განათლება:
“ToT – Training of Trainers, TBC IT Academy;
“Sweeft Internship Acceleration Program”, Making Science • Sweeft Company;
“500 Women in Tech”, “Digital Product Testing”, Business and Technology University;
სამუშაო გამოცდილება:
Phubber – მობილური აპლიკაციის ტესტერი მანუალური მიმართულებით;
Making Science • Sweeft Company – ციფრული პროდუქტების ტესტერი მანუალური მიმართულებით
მოკლე აღწერა:
| შეხვედრების რაოდენობა | 22 შეხვედრა, 44 საათი |
| სასწავლო კურსის მიზანი | დღეს, ტექნოლოგიების სწრაფი განვითარების ეპოქაში, ციფრული პროდუქტები ჩვენი ცხოვრების განუყოფელ ნაწილად იქცა. შესაბამისად, როგორც ქართულ, ისე საერთაშორისო ბაზარზე ციფრული პროდუქტების ტესტერზე მოთხოვნა მაღალია. ტესტირების პროცესი შესაძლებელს ხდის შეიქმნას გამართული, ხარისხიანი ციფრული პროდუქტი, რომელშიც ხარვეზების და გაუმართაობების რისკები შემცირებულია და მინიმუმამდეა დაყვანილი. კურსის მიზანია სტუდენტებს მისცეს საჭირო ცოდნა ყველა იმ ტესტირების სტანდარტის შესახებ, რაც გვეხმარება მის შემდგომ განვითარებაში და ახალი ცოდნის ათვისებაში. კურსის ფარგლებში მთავარი აქცენტი გაკეთდება ხარისხის მართვის სრულ პროცესზე, ტესტირებაში დამხმარე სხვადასხვა ინსტრუმენტზე და ტესტერის როლზე პროდუქტის დეველოპმენტის პროცესში. სტუდენტები სხვადასხვა რეალურ ქეისებზე და პრაქტიკულ სავარჯიშოებზე დაყრდნობით გამოიმუშავებენ მანუალ ტესტერისთვის საჭირო ყველა ტექნიკურ უნარ-ჩვევას ხარვეზების დროულად აღმოჩენისა და გამოსწორებისთვის, კურსის დასასრულს კი შექმნიან გუნდურ პროექტს. კურსი განკუთნილია ყველა იმ ადამიანისთვის, ვისაც სურს ჩაერთოს ციფრული პროდუქტების განვითარებაში და ნულიდან შეისწავლოს ტესტირება. პროგრამაზე დაშვების წინაპირობად განიხილება: 1. ლოგიკური აზროვნების უნარის ფლობა; 2. ინგლისური ენის ფლობა მინიმუმ A2 დონეზე; 3. საფუძვლები ტექნოლოგიების მიმართულებით; 4. ასევე, სასურველია პროგრამირების საფუძვლების ცოდნა. |
| სწავლის შედეგი | -ბიზნეს მოთხოვნების ანალიზი და სატესტო ციფრული პროდუქტების იდენტიფიცირება; -ტესტირების მეთოდების, მიდგომების და ტექნიკების შერჩევა; -სატესტო მონაცემების მომზადება და ციფრული პროდუქტის ტესტირება; -რისკების ანალიზი და ხარვეზების მენეჯმენტი; -ტესტირების პროცესისა და შედეგების დოკუმენტირება. |
სილაბუსი:
| # | კურსის შინაარსი | ძირითადი მიგნებები |
| 1 . | პროგრამული უზრუნველყოფის ტესტირების საფუძვლები(1) -პროგრამული უზრუნველყოფის არსი და ტიპები -პროგრამული პროდუქტის ტესტირების არსი და მნიშვნელოვნება -ტესტირების მიზნები -განსხვავება ტესტირებასა და დებაგინგს(debugging) შორის | -Types of Software -ტესტირების მიზნები -დებაგინგი |
| 2. | პროგრამული უზრუნველყოფის ტესტირების საფუძვლები(2) -ტესტირების 7 პრინციპი -განხვავება QA, QC და ტესტირებას შორის -არტეფაქტები ტესტირებაში -განსხვავება მანუალურ ტესტირებასა და ტესტირების ავტომატიზაციას შორის | -ტესტირების 7 პრინციპი -განსხვავება QA, QC, ტესტირებას შორის -არტეფაქტები -მანალური და ავტომატიზირებული ტესტირება |
| 3. | პროგრამული პროდუქტის შექმნის სასიცოცხლო ციკლი და სამუშაო მეთოდოლოგიები -SDLC პროცესის მიმოხილვა -Waterfall და V მოდელი -Agile – თანამედროვე მოდელი -განსხვავება Scrum-სა და Kanban-ს შორის | -SDLC პროცესი -Agile მეთოდოლოგია |
| 4. | პროგრამული პროდუქტის ტესტირების სასიცოცხლო ციკლი -STLC პროცესის მიმოხილვა მოთხოვნების ანალიზი და ტესტირების დაგეგმვა -ტესტ ქეისების შექმნა -სატესტო გარემოს მომზადება და ტესტ ქეისების გაშვება -ხარვეზების მენეჯმენტი და შედეგების ანალიზი | STLC პროცესი |
| 5. | ტესტირების მეთოდები(1) -ტესტირების დონეები -ტესტირების ტიპები -განსხვავება სტატიკურასა და დინამიურ ტესტირებას შორის | -ტესტირების დონეები, ტიპები -სტატიკური და დინამიური ტესტირება |
| 6. | ვორქშოპების სერია -ვორქშოპი 01/ტესტირების დაგეგმვის და დოკუმენტირების სიმულაცია -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 7. | დავალებების წარდგენა -დავალება 01/შეადგინეთ ტესტ ფლენის დოკუმენტი -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
8. | ტესტ ქეისები და ტესტირების პაკეტები -რა არის ტესტ ქეისი და როგორ იქმნება -პოზიტიური და ნეგატიური ტესტ ქეისები -სატესტო მონაცემების შექმნა და შეგროვება -ტესტირების პაკეტები ტესტის გაშვება | -Positive and Negative Test Cases -Test Suites |
| 9. | ხარვეზების მენეჯმენტი და შედეგების ანალიზი -რა არის ხარვეზი და როგორ ხდება მისი აღწერა -რა განსხვავებაა Error, Bug და Failure შორის -ხარვეზის სასიცოცხლო ციკლი -Test Summary Report | -Bug Report -Summary report |
| 10. | ტესტირების მეთოდები(2) -ტესტირების ტექნიკები -განსხვავება Black-box test technique-სა და White-box test technique შორის -ექვივალენტური ჯგუფები -ზღვრული მნიშვნელობების ანალიზი -გადაწყვეტილების ცხრილი | Black-box test techniques |
| 11. | ვორქშოპების სერია -ვორქშოპი 02/ტესტ ქეისების შექმნა დიზაინ ტექნიკების გამოყენებით -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 12. | დავალებების წარდგენა -დავალება 02/შეადგინეთ ტესტ ქეისები დიზაინ ტექნიკების გამოყენებით -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 13. | ვორქშოპების სერია -ვორქშოპი 03/ტესტ ქეისების გაშვება და ხარვეზების მენეჯმენტი -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 14. | დავალებების წარდგენა -დავალება 03/მოამზადეთ ბაგ რეპორტი -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 15. | ვორქშოპების სერია -ვორქშოპი 04/შემაჯამებელი რეპორტის მომზადების სიმულაცია -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 16. | დავალებების წარდგენა -დავალება 04/მოამზადეთ სამარი რეპორტი -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი | |
| 17. | ვებ საიტების ტესტირება -ვებ საიტების ტესტირება და მნიშვნელოვნება -DevTools მიმოხილვა | DevTools |
| 18. | მობილური აპლიკაციების ტესტირება -მობილური აპლიკაციების ტესტირება და მნიშვნელოვანება -მობილური აპლიკაციის ტესტირების მიდგომები -BrowserStack-ის მიმოხილვა | BrowserStack |
| 19. | API ტესტირება -API ტესტირება და მნიშვნელოვანება -Get, Post, Put, Delete მეთოდების მიმოხილვა -Response status code -ების მიმოხილვა -API-ს ტესტირებისთვის საჭირო ინსტრუმენტების გაცნობა | API Testing |
| 20. | SQL ტესტირეაში -რელაციური მონაცემთა ბაზები -SQL-ის ძირითადი ბრძანებების განხილვა | რელაციური მონაცემთა ბაზები |
| 21. | AI ტესტირება -AI გამოყენება ტესტირებაში და მისი სარგებელი -ChatGPT -AI-Powered ხელსაწყოები | AI Testing |
| 22. | ფინალური პროექტების წარდგენა -იხ. ვორქშოპების და დავალებების ჰენდაუთი |