Fundamentals of Programming Using Scratch

ლექტორის შესახებ:

თამარ რუაძე

განათლება: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი – მექანიკა-მათემატიკის ბაკალავრი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი ბიზნესის, ტექნოლოგიისა და განათლების ფაკულტეტი – განათლების ადმინისტრირების მაგისტრი

არაფორმალური განათლება:
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ დაგეგმილი ყველა ტრენინგი, რომელიც ეხებოდა საგანმანათლებლო რესურცენტრებს;
CTC (ტრენინგებისა და კონსულტაციების ცენტრი) – ტრენერთა ტრენინგი;
სსიპ – მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ დაგეგმილი ყველა ტრენინგი, რომელიც ეხებოდა კომპიუტერული ტექნოლოგიების სწავლებას სკოლებში.

სამუშაო გამოცდილება:
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო – გურჯაანის საგანმანათლებლო რესურსცენტრი;
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ექსპერტი – საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს პროექტი „ახალი სკოლის მოდელი“;
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების პედაგოგი – გ.ჭილაშვილის სახელობის ქალაქ გურჯაანის N4 საჯარო სკოლა

მოკლე აღწერა:

სილაბუსი:

#კურსის შინაარსიძირითადი მიგნებები
1 . ვიზუალური პროგრამირების საწყისები

-პროგრამირების ისტორიის გაცნობა
-Scratch-ის საფუძვლების გაცნობა
-რა არის Scratch
-Scratch-ის ონლაინ გვერდზე რეგისტრაცია და ოფლაინ ვერსია

დავალების წარდგენა N1 – გადმოიწერე და დააყენე შენს კომპიუტერში
პროგრამა – https://scratch.mit.edu/download
ანგარიშის შექმნა, ავტორიაზაცია
2. რა არის პირადი ინფორმაცია

-პერსონალური მონაცემები
-ვინ და რაში იყენებს ჩვენ მონაცემებს
-ელექტრონული ფოსტა
-უსაფრთხო პაროლები
https://school.emis.ge/Computer-Science/Class-2/working-
with-account-12/7.html
Scratch – ის სხვადასხვა კატეგორიის ბლოკების გაგება და გამოყენება.

პერსონალური
მონაცემები

პირადი ანგარიში

უსაფრთხოება
ციფრულ
სივრცეში
3.  მოძრაობის ბლოკები

-მოძრაობის ბლოკების გაცნობა და გამოყენება
-მათემატიკური კუთხის გააზრება
-კუთხური მოძრაობის კოდის დაწერა
-Scratch – ის გარემოში მარტივი ანიმაციის ან სიუჟეტის შექმნა ძირითადი მოძრაობისა და გარეგნობის ბლოკების გამოყენებით
მაგ: https://scratch.mit.edu/projects/777895778/editor/
4. N2 დავალების წარდგენა

აირჩიეთ, გარემო პერსონაჟი, მოიფიქრე,
თამაშის სტრუქტურა, წესები, რომელსაც წარმოადგენთ პრეზენტაციით
5. სპრაიტები და ფონები

სპრაიტის შექმნისა და სურათების იმპორტის შესწავლა

6. კოსტიუმებისა და ფონების გამოყენება პროექტების
გასაუმჯობესებლად
7. N3 დავალების წარდგენა

შექმენით მარტივი ანიმაცია სპრაიტებისა და
ფონის გამოყენებით
8. პროგრამირების ძირითადი ცნებები

პროგრამირების ცნებების (sequences, loops and conditions) შესავალი
Scratch ბლოკების გამოყენებით.
-ალგორითმი
-კოდი
-პროგრამა
-პროგრამული ენა
sequences, loops, and
conditions

ალგორითმი

კოდი
9.ციკლები და გეომეტრიული ფიგურები

-გეომეტრიული ფიგურების თავისებურებები
-გეომეტრიული მახასიათებლები
-ციკლის ოპერატორების გამოყენებით ფიგურის დახატვა
10. მუდმივი და დროებითი ციკლები

https://school.emis.ge/Computer-
Science/Class-2/cycle-4/1.html
-ციკლი პროგრამირებაში
-პრაქტიკული მაგალითები (ვიზუალური პროგრამირების გარემოში)
-სხვა მომხმარებლების მიერ შექმნილი პროექტების კოდის დათვალიერება
მუდმივი და
დროებითი
ციკლები
11.  N4 დავალების წარდგენა

მარტივი თამაშის შექმნა მოძრაობისა და
კონტროლის ბლოკების გამოყენებით
12. ხმა და შეგრძნება

პროექტებში ხმის ეფექტებისა და ფონური მუსიკის დამატება
13. სენსორული ბლოკების გაგება და გამოყენება ინტერაქტიულობისთვის

დავალება – შექმენით ინტერაქტიული ამბავი ბგერებითა და
სენსორული ბლოკებიT
14. დამატებითი ცვლადების შესწავლა პროექტებისთვის

https://scratch.mit.edu/projects/512729604/
15. N5 ფინალური პროექტის წარდგენა

თითოეული კლუბის მოსწავლე
წარადგენს თავის საბოლოო პროექტს